Κοινό Δελτίο Τύπου από τη συνάντηση αντιπροσώπων ΔΣ των Περιφερειακών Ενώσεων Στρατιωτικών την 26 Ιαν 2013 στη Λάρισα



Αθήνα, 27 Ιανουαρίου 2014

ΚΟΙΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014, πενήντα (50) αντιπρόσωποι των Διοικητικών Συμβουλίων (ΔΣ) των Περιφερειακών Ενώσεων Στρατιωτικών συναντήθηκαν στη Λάρισα, στο πλαίσιο των τακτικών συναντήσεων των ΔΣ, για ανταλλαγή εμπειρίας, χάραξη στρατηγικής για τα επόμενα βήματα των Ενώσεων, οριοθέτηση πλαισίου κοινών διεκδικήσεων και εξεύρεση λύσεων στα προβλήματα που ανέκυψαν κατά τη δράση των Ενώσεων το χρόνο από της ιδρύσεώς τους μέχρι και σήμερα.

Μεταφέρθηκε η έμπρακτη αναγνώριση των Ενώσεων από τους εκατοντάδες συναδέλφους που προσέτρεξαν το τελευταίο διάστημα να τις αγκαλιάσουν, με την εγγραφή τους, και αναδείχθηκε η αναγκαιότητα ύπαρξης και λειτουργίας τους, ειδικά τα δύσκολα χρόνια της δημοσιονομικής προσαρμογής που εξαθλίωσαν και φτωχοποίησαν τον Ελληνικό λαό, τις οποίες (Ενώσεις) βρήκαν ως το μοναδικό στήριγμα οι Έλληνες στρατιωτικοί προς ανάκτηση της χαμένης ελπίδας τους.

Κατά τη συνάντηση έγινε εκτενής αναφορά και ανάλυση στη διαρρέουσα απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) και τονίσθηκε η έντονη ικανοποίηση των στελεχών από την πρωτοβουλία των Περιφερειακών Ενώσεων να προσφύγουν ενώπιον του ΣτΕ και να ζητήσουν την ακύρωση του μνημονιακού νόμου 4093/2012 που επέφερε άδικη και άνιση περικοπή στις αποδοχές των Ελλήνων στρατιωτικών μεσοσταθμικά της τάξεως του 20%, πέραν των λοιπών.

Αποφασίστηκε να γίνει εκτενής ενημέρωση στους στρατιωτικούς της Περιφέρειας μιας εκάστης Περιφερειακής Ένωσης, μέσω τοπικών συναντήσεων και των γενικών συνελεύσεών τους, για τις εκκρεμείς διεκδικήσεις και ιδιαίτερα αυτής, εν αναμονή σχετικής δικαστικής απόφασης, για την υπερωριακή αποζημίωση των Ελλήνων στρατιωτικών.

Τέλος, δόθηκε η υπόσχεση, και μέχρι το χρόνο που θα λάβει χώρα το Πανελλήνιο Συνέδριο αντιπροσώπων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών, οι Περιφερειακές Ενώσεις Στρατιωτικών να αυξήσουν τον αριθμό των μελών τους, στόχος που ήθελε υλοποιηθεί ως αναγκαία δρομολόγηση υλοποίησης προσδοκιών και εφαλτήριο περαιτέρω δυναμικής διεκδίκησης.
Οι Περιφερειακές Ενώσεις Στρατιωτικών
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Θεσσαλίας
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Πελοποννήσου


Συνυπηρέτηση συζύγων στρατιωτικών



sysmed

Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 21 του Ν. 2946/2001 (ΦΕΚ Α΄ 224, «Υπαίθρια διαφήμιση, Συμπολιτείες Δήμων και Κοινοτήτων και άλλες διατάξεις»), ορίζεται ότι:«Τακτικοί υπάλληλοι και υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δημοσίων υπηρεσιών και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, που κατέχουν οργανικές θέσεις και είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού, Λιμενικού Σώματος -Ελληνικής Ακτοφυλακής, καθώς και του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης, επιτρέπεται να αποσπώνται, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, σε υπηρεσίες του στενού δημόσιου τομέα κατά προτεραιότητα και σε περίπτωση έλλειψης υπηρεσιακών αναγκών σε υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στην περιοχή που υπηρετεί ο σύζυγός τους.».

Ωστόσο, όπως μας ενημέρωσαν μέλη μας, κατά την εφαρμογή του ανωτέρω άρθρου από τις αρμόδιες κατά τόπους Διευθύνσεις (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) του Υπουργείου Παιδείας, φέρεται να αποδίδεται διαφορετική ερμηνεία στον όρο «περιοχή» είτε προσδιορίζοντάς την ως το σύνολο του Νομού ή ως το σύνολο της ...Διαβάστε περισσότερα

ΕΣΠΕΘ: Πίνακες που φαίνεται η αύξηση στο πληρωτέο ποσό του μηνιαίου μισθού, εάν ισχύσει η δημοσιογραφική διαρροή της απόφασης του ΣτΕ.

Σε αναμονή της καθαρογραφής και δημοσίευσης της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ και αν επαληθευτεί η δημοσιογραφική διαρροή για επαναφορά μισθών και επιδομάτων που ίσχυαν με την 31-7-2012, συντάχθηκαν για την ενημέρωση των μελών μας, μέσα από μια μελέτη των Νομοθετικών διατάξεων περί αποδοχών των στελεχών των ΕΔ αλλά και των κρατήσεων που υπόκειται η μισθοδοσία τους, πίνακες με:

            Μηνιαία αύξηση, ενδεικτικά από 1 Μαΐου 2014, στο ΠΛΗΡΩΤΕΟ ΠΟΣΟ (αυτό που κατατίθεται στην Τράπεζα) σε στελέχη με οικογενειακή κατάσταση άγαμου. (ΣΤΗΛΗ δ)
    
            Μηνιαία αύξηση, ενδεικτικά από 1 Μαΐου 2014, στο ΠΛΗΡΩΤΕΟ ΠΟΣΟ (αυτό που κατατίθεται στην Τράπεζα) σε στελέχη με οικογενειακή κατάσταση έγγαμου. (ΣΤΗΛΗ δ)

            Μηνιαία αύξηση, ενδεικτικά από 1 Μαΐου 2014, στο ΠΛΗΡΩΤΕΟ ΠΟΣΟ (αυτό που κατατίθεται στην Τράπεζα) σε στελέχη με οικογενειακή κατάσταση έγγαμου με ένα τέκνο. (ΣΤΗΛΗ δ)

            Μηνιαία αύξηση, ενδεικτικά από 1 Μαΐου 2014, στο ΠΛΗΡΩΤΕΟ ΠΟΣΟ (αυτό που κατατίθεται στην Τράπεζα) σε στελέχη με οικογενειακή κατάσταση έγγαμου με 2 τέκνα. (ΣΤΗΛΗ δ)

            Το ποσό των αναδρομικών που αντιστοιχεί εάν επιστραφεί για το χρονικό διάστημα από 1 Αυγούστου 2012 έως και 31 Δεκ 2012 για όλες τις παραπάνω κατηγορίες (άγαμος, έγγαμος, έγγαμος με 1 τέκνο, έγγαμος με 2 τέκνα) (ΣΤΗΛΗ ε)

Το ποσό των αναδρομικών που αντιστοιχεί εάν επιστραφεί για το χρονικό διάστημα από 1 Ιαν 2013 έως και 30 Απρ 2014 για όλες τις παραπάνω κατηγορίες (άγαμος, έγγαμος, έγγαμος με 1 τέκνο, έγγαμος με 2 τέκνα) (ΣΤΗΛΗ στ)


Το ποσό των αναδρομικών που αντιστοιχεί εάν επιστραφεί για όλο το χρονικό διάστημα ήτοι από 1 Αυγ 2012 έως και 30 Απρ 2014 για όλες τις παραπάνω κατηγορίες (άγαμος, έγγαμος, έγγαμος με 1 τέκνο, έγγαμος με 2 τέκνα) (ΣΤΗΛΗ ζ). Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τους πίνακες.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΕΣΠΕΘ Η ΜΗ ΣΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΣτΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ.

Κατόπιν δημοσιευμάτων ( 1 2 3 4 5 κ.λ.π.) στα οποία δεν συμπεριλαμβάνεται Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Θεσσαλίας (ΕΣΠΕΘ) στην αίτηση ακυρώσεως που υποβλήθηκε στο ΣτΕ αλλά και ερωτημάτων μελών μας περί συμμετοχής η μη σας γνωρίζουμε ότι, την 14-1-2013 κατατέθηκε από τον πληρεξούσιο δικηγόρο της Ένωσής μας, κ. Γ. Αντωνακόπουλο, στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), η αίτηση των Περιφερειακών Ενώσεων Στρατιωτικών και πλήθους συναδέλφων από την Επικράτεια, για ακύρωση της κανονιστικής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών με την οποία ρυθμίζεται ο τρόπος επιστροφής των αποδοχών μας που θεωρήθηκαν ως αχρεωστήτως καταβληθείσες, κατόπιν των αναδρομικών περικοπών που επεβλήθησαν με τις ρυθμίσεις του Ν.4093/2012.

Στα δημοσιεύματα αναγράφεται Περιφέρεια Θεσσαλονίκης αντί του ορθού Θεσσαλίας. 

Διαβάστε στη συνέχεια την αίτηση που κατατέθηκε:

ΕΝΩΠΙΟΝ
ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΕΩΣ

1. Του σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής» (Ε.Σ.ΠΕ.Α.), με έδρα την Αθήνα, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
2. Του σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Θεσσαλίας», με έδρα τη Λάρισα, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
3. Του σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Πελοποννήσου», με έδρα την Τρίπολη, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
4. Του σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης», με έδρα την Κομοτηνή, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
5. Του σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Κρήτης», με έδρα το Ηράκλειο, όπως εκπροσωπείται νόμιμα. 
6. Του σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», με έδρα τη Θεσσαλονίκη, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
7. Του σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας», με έδρα την Κοζάνη, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
8. Του σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου», με έδρα τα Ιωάννινα, όπως εκπροσωπείται νόμιμα. 
9. Του σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Έβρου», με έδρα την Αλεξανδρούπολη, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
10. Του σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας», με έδρα τη Χαλκίδα, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
11. .............................
ΚΑΤΑ

Του Ελληνικού Δημοσίου, νομίμως εκπροσωπούμενου από τον Υπουργό Οικονομικών, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ

1. Της υπ’ αριθμ. οικ.2/83408/0022/14-11-2012 απόφασης του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ τ. Α’ 3017/14-11-2012), για την επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθεισών αποδοχών που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων της υποπαραγράφου Γ1 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, καθ’ ό μέτρο αφορά στην επιστροφή αποδοχών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
2. Κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης......Διαβάστε όλο το κείμενο της αίτησης που κατατέθηκε εδώ.



Επιπλέον η ΕΣΠΕΘ στο παρελθόν μέσα από μελέτες και όταν είχε κατατεθεί στη Βουλή το Νομοσχέδιο είχε ενημερώσει για το εύρος των νέων μειώσεων που θα επέρχονταν στο μισθολόγιο των στελεχών των ΕΔ, αναδρομικά από 1-8-2012 και σε συνέχεια των πρότερων μειώσεων. 

Εξελίξεις στην εκκρεμή δικαστική υπόθεση των μισθολογικών περικοπών του ν. 4093/2012 στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων

Δικηγορικά Γραφεία
Γ. Αντωνακόπουλου & Συνεργατών
Βαλαωρίτου 4 – 106 71 Αθήνα
Τηλ.: 210-3615220, 230 & 430 | Fax: 210-3610620
 
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
 
………………………………
Με πρωτοβουλία των Ενώσεων Στρατιωτικών που έχουν συσταθεί ανά την επικράτεια, και στο πλαίσιο της εντολής που μας δόθηκε για την ανατροπή των άδικων, βίαιων και σωρευτικών περικοπών των αποδοχών των υπηρετούντων στις Ένοπλες Δυνάμεις, έχουμε καταθέσει την από 13-01-2013 αίτηση ακυρώσεως κατά της υπ’ αριθμ. οικ. 2/83408/0022/14-11-2012 απόφασης του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ τ. Β’ 3017/14-11-2012), με την οποία καθορίστηκε ο τρόπος και ο χρόνος επιστροφής των αποδοχών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, που θεωρήθηκαν ως «αχρεωστήτως καταβληθείσες», κατόπιν των αναδρομικών περικοπών που επεβλήθησαν με τις ρυθμίσεις της υποπαραγράφου Γ1 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Μνημόνιο 3).
 
Με την ως άνω αίτηση ακυρώσεως, η οποία συζητήθηκε ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 6 Δεκεμβρίου 2013, αμφισβητούμε τη συνταγματικότητα και τη συμβατότητα προς την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου:
 
α) των εν γένει περικοπών από 1-1-2013 που θεσπίσθηκαν στο ειδικό μισθολόγιο των υπηρετούντων στις Ένοπλες Δυνάμεις με τις ρυθμίσεις του ν. 4093/2012,
 
β) της οριστικής και οριζόντιας περικοπής των επιδομάτων εορτών και αδείας από 1-01-2013, και
 
γ) της αναδρομικής περικοπής των αποδοχών του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων από 1-08-2012.
 
Παρά τις σχετικές δημοσιογραφικές διαρροές, δεν έχει εκδοθεί ακόμη η απόφαση του Δικαστηρίου επί της συγκεκριμένης υπόθεσης. Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς το αιτιολογικό και διατακτικό της θα προσδιορίζει επακριβώς την έκταση της (τυχόν) αντισυνταγματικότητας των επίμαχων μισθολογικών ρυθμίσεων του ν. 4093/2012 και, ως εκ τούτου, θα καθορισθούν ανάλογα και τα απαιτούμενα μέτρα συμμόρφωσης του Ελληνικού Δημοσίου.
 
Μέσω των Ενώσεων Στρατιωτικών, θα σας κρατάμε διαρκώς ενήμερους για κάθε περαιτέρω εξέλιξη. Σε περίπτωση, δε, ευδοκίμησης της αιτήσεως ακυρώσεως, θα σας ενημερώσουμε άμεσα για τις αναγκαίες ενέργειες προς εκτέλεση της απόφασης.
 
Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2014
Με εκτίμηση
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α. ΑΝΤΩΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΧΡΗΣΗΣ 4,1 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΣΕ ΕΚΟΕΜΣ 1 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΣΕ ΕΚΟΕΜΑ


ΕΚΟΕΜΣ (Σ.Ξ.)
Κατόπιν της 2ης αναμόρφωσης του Προϋπολογισμού, οικονομικού έτους 2013, του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού (ΕΚΟΕΜΣ), τα οικονομικά στοιχεία του προϋπολογισμού του ΕΚΟΕΜΣ, οικονομικού έτους 2013, διαμορφώνονται ως εξής:

α. ΕΣΟΔΑ 57.438.000,00 €
β. ΕΞΟΔΑ 53.305.000,00 €
ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΧΡΗΣΗΣ 4.133.000,00 €

ΕΚΟΕΜΑ (Π.Α.)
Κατόπιν της 1ης Τροποποίησης του Π/Υ του Ειδικού Κλάδου Οικονοµικής Ενίσχυσης Μερισµατούχων Αεροπορίας (ΕΚΟΕΜΑ) οικονοµικού έτους 2013 η τελική διαµόρφωση του Π/Υ εσόδων - εξόδων του ΕΚΟΕΜΑ έχει ως ακολούθως : 

Προϋπολογισµός Εσόδων :  17.300.000,00 € 
Προϋπολογισµός Εξόδων :  16.300.000,00 € 
Οικονοµικό Αποτέλεσµα : 1.000.000,00 €

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

Μέσω της εφαρμογής για την Παρακολούθηση Αιτήσεων Συνταξιοδότησης, μπορείτε να παρακολουθείτε την πορεία αιτήσεων συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί στην Υπηρεσία Συντάξεων, από 1/2/2013 και μετά. Πατήστε ΕΔΩ για να μεταβείτε στην εφαρμογή και ΕΔΩ για να διαβάσετε τις οδηγίες για την εφαρμογή.






To θέμα της μετοχικότητας των Ταμείων μας πάλι στο προσκήνιο


Δεν πρόλαβε να "στεγνώσει το μελάνι" μας, απο πολύ προσφατο αρθρο, αναφορικά με την μετοχικότητα και όχι την επικουρικότητα των Μετοχικών Ταμείων των Ε.Δ. και ερχεται η εφαρμογή των προβλεπομένων στο ν. 4172/2013, να δημιουργήσει περαιτέρω προβληματισμούς.
Συγκεκριμένα  από 1/1/14, τίθενται πλέον σε ισχύ οι διατάξεις διαβάστε εδώ τη συνέχεια

Όλη η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα 176 ευρώ



Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, οι ήδη αναιρεσίβλητοι, μόνιμοι δικαστικοί υπάλληλοι, αμειβόμενοι κατά τις διατάξεις των ν. 2470/1997 και 3205/2003, με την από 20.12.2005 αγωγή τους ζήτησαν να υποχρεωθεί το Δημόσιο να τους καταβάλει την μηνιαία πρόσθετη παροχή του άρθρου 14 του ν. 3016/2002, για το χρονικό διάστημα από 1.1.2003 έως 31.12.2005, ισχυριζόμενοι ότι, κατά παράβαση της αρχής της ισότητας, δεν τους έχει καταβληθεί, δεδομένου ότι αυτή έχει προσλάβει, κατ’ αυτούς, τον χαρακτήρα γενικής μισθολογικής προσαυξήσεως των αποδοχών των υπαλλήλων, οι οποίοι αμείβονται με βάση το ενιαίο μισθολόγιο.

Με την πρωτόδικη απόφαση η αγωγή έγινε εν μέρει δεκτή και υποχρεώθηκε το Δημόσιο να καταβάλει σε καθένα από τους αναιρεσιβλήτους, για το ανωτέρω χρονικό διάστημα, το ποσό των 6.336 ευρώ, νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής, με την αιτιολογία ότι η εξαίρεση των αναιρεσιβλήτων από την χορήγηση της ένδικης παροχής, η οποία αποτελεί γενική προσαύξηση του μισθού όλων των υπαλλήλων, παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ισότητας.

Κατά της πρωτόδικης αποφάσεως το Δημόσιο άσκησε έφεση, με την οποία προέβαλε ότι η κρίση του πρωτοβαθμίου δικαστηρίου είναι εσφαλμένη, ισχυριζόμενο ότι από τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 3016/2002 συνάγεται ότι η επέκταση της χορηγήσεως της επίμαχης παροχής και σε άλλες κατηγορίες υπαλλήλων, που δεν συμμετείχαν στη σύναψη των συλλογικών συμφωνιών του άρθρου 13 του ν. 2738/1999, δεν είναι υποχρεωτική, αλλά δυνητική, απαιτείται δε προς τούτο η έκδοση κανονιστικής πράξεως των συναρμοδίων υπουργών. Εξάλλου, κατά το Δημόσιο, ρητώς στην παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 3016/2002 ορίζεται ότι, αν σε υπαλλήλους καταβάλλονται οποιουδήποτε είδους πρόσθετες μισθολογικές παροχές κατώτερες των 176 ευρώ, επιτρέπεται να ... Διαβάστε όλη την απόφαση

Απάντηση του Υ.Ο. για την αναγνώριση στο Στρατιωτικό Προσωπικό του χρόνου αδείας άνευ αποδοχών στο εξωτερικό

Tο Υπουργείο Οικονομικών θα εξετάσει μελλοντικά κατά την κατάρτιση των διατάξεων συνταξιοδοτικού νομοσχεδίου την αναγνώριση στο Στρατιωτικό Προσωπικό προ του 2010, του χρόνου αδείας άνευ αποδοχών στο εξωτερικό, ως χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας, με καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών. 

Το παραπάνω απαντήθηκε σε ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας στη Βουλή, κατόπιν συναντήσεως με μέλη του ΔΣ της ΕΣΠΕΘ. Δείτε ΕΔΩ - www.hellenicparliament.gr την ερώτηση και ΕΔΩ - ΕΔΩ τα Δελτία Τύπου από τις συναντήσεις μας με τον Βουλευτή ΝΔ του Ν. Λαρίσης κ. Χρήστο Κέλλα.

Το Δ.Σ. της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφέρειας Θεσσαλίας, θέλει να ευχαριστήσει τον κύριο βουλευτή για την προώθηση των προβλημάτων μας στα αρμόδια όργανα, όπως και για την βούληση του για συνέχεια των επαφών μας.

Προσοχή εάν υποβληθεί αίτηση αποστρατείας το 2014 και επιθυμείτε να σας καταβληθεί το ποσό της σύνταξης σας την επομένη ημέρα της αποστρατείας...

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΕΣΠΕΘ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ

1.            Δώστε προσοχή εάν το 2014 θελήσετε να υποβάλλετε αίτηση αποστρατείας, είσαστε προελεύσεως  Στρατιωτικών Σχολών (ΣΣΕ-ΣΣΑΣ-ΣΙ-ΣΝΔ-ΣΜΥ-ΣΤΥΑ-ΣΥΔ-ΣΜΥΝ κ.λ.π.) ΕΜΘ-ΕΠΥ κ.λ.π. και η οικογενειακή σας κατάσταση είναι:

Α.            είτε άγαμος, είτε έγγαμος χωρίς τέκνα, είτε  έγγαμος  με 1 τέκνο ή 2 τέκνα και μέσα στο 2014 συμπληρώνετε τα 24 και ½ έτη συντάξιμης υπηρεσίας.

Β.            έγγαμος με 3 τέκνα ή 4 τέκνα κ.λ.π., και μέσα στο 2014 συμπληρώνετε τα 20 έτη συντάξιμης υπηρεσίας.

2.            Επιπλέον γνωρίζεται ότι μέχρι σήμερα δεν έχει επέλθει αλλαγή στο ασφαλιστικό, όπως η θεμελίωση με 29 έτη το 2014 αντί τον 30 και ½ που προτείνεται στο έγγραφο με Φ.900/31/387017/Σ.128/7 ΟΚΤ 2013/ΥΠΕΘΑ/ της  ΑΝΥΦΕΘΑ κ. Φωτεινής Γεννηματά και το οποίο μπορείτε να διαβάσετε στο http://www.apofoitoissas.gr/articles/1587-h-.html  

Τι ισχύει το 2014 για τη θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης.

α) Με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 20 του ν.3865/2010, το έτος 2014 για τη θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης των στρατιωτικών, που συμπληρώνουν 24 ½ έτη συντάξιμης υπηρεσίας, απαιτούνται 30 ½ έτη. ( ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ)

β) Όσοι και όσες στρατιωτικοί (γυναίκες ή άνδρες) με τρία (3) τουλάχιστον παιδιά συμπληρώνουν  20ετή πραγματική συντάξιμη υπηρεσία/ασφάλιση  το 2014 και μετά, για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού τους δικαιώματος  έχουν την ίδια συνταξιοδοτική μεταχείριση με τους λοιπούς στρατιωτικούς.

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ

Στον απαιτούμενο χρόνο για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος λαμβάνονται υπόψη οι ακόλουθοι χρόνοι υπηρεσίας.

α) ο χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας όπως αυτός προσδιορίζεται με τιςνοικείες διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου (π.δ. 169/2007,ν.2084/1992 και ν.3865/2010).

β) ο χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας που λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο,σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 40 και 41 του π.δ. 169/2007 καθώς και του άρθρου 8 του ν.2084/1992 και υπό τις προϋποθέσεις των διατάξεων αυτών.

γ) ο χρόνος διαδοχικής ασφάλισης (αφορά μόνον όσους έχουν καταταγεί για πρώτη φορά από 01-01-1983 και μετά, χωρίς καμία προϋπηρεσία στο Δημόσιο πριν την ημερομηνία αυτή).

 ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ

Για τους στρατιωτικούς, γενικά, που θεμελιώνουν σύμφωνα με τα ανωτέρω συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31-12-2014 (συμπλήρωση 24 ½ ετών συντάξιμης υπηρεσίας), δεν επέρχεται καμία μεταβολή στον τρόπο υπολογισμού της σύνταξής τους και εξακολουθούν να ισχύουν οι οικείες διατάξεις τόσο του π.δ. 169/2007 όσο και του ν.2084/1992.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΈΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Εάν στρατιωτικός (Εκ ΣΣΕ-ΣΣΑΣ-ΣΙ-ΣΝΔ-ΣΜΥ-ΣΤΥΑ-ΣΥΔ-ΣΜΥΝ, ΕΜΘ-ΕΠΥ Κ.Λ.Π.) με οικογενειακή κατάσταση  είτε άγαμος, είτε έγγαμος  χωρίς τέκνα, είτε  έγγαμος  με 1 τέκνο ή 2 τέκνα, εισήλθε στις ΕΔ τα έτη 1989 -1990 και συμπληρώνει 24 και ½ έτη το 2014 (από 1-1-2014 ως 31-12-2014) τότε για να υποβάλλει αίτηση αποστρατείας και να δικαιούται σύνταξη από την επομένη μέρα της αποστρατείας του απαιτείται να έχει 30 και ½ έτη. Απαιτείται δηλαδή να υπηρετήσει άλλα 6 έτη ή να αναγνωρίσει συντάξιμο χρόνο κ.λ.π. Στην περίπτωση που στρατιωτικός έγγαμος  με  3 τέκνα ή 4 τέκνα κ.ο.κ εισήλθε στις ΕΔ το έτος 1994 και συμπληρώνει 20 έτη το 2014 (από 1-1-2014 ως 31-12-2014) τότε θεμελιώνει σύνταξη με συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας ή 60ου έτους ηλικίας.

Έστω ότι ο στρατιωτικός που είσηλθε το 1989-1990 έχει υπηρετήσει 5 έτη σε Μονάδες εκστρατείας πχ  Έβρο και αναγνωρίζει αυτό τον χρόνο. Τότε θα πρέπει να παραμέινει 1 χρόνο ακόμη στο στράτευμα μέχρι να συμπληρώσει τα 30 και ½ ετη. Να υποβάλλει δηλαδή την αίτηση αποστρατείας το έτος 2015.

Για λόγους υγείας, πτητικά εξάμηνα κ.λ.π ισχύουν άλλα. Για οποιαδήποτε διευκρινήσεις επί των ανωτέρω τα μέλη μας μπορούν να απευθυνθούν στο email της  ΕΣΠΕΘ ή στα μέλη του ΔΣ.  

Ενημέρωση για τις μειωμένες αποδοχές στη Μισθοδοσία Ιαν 2014, που κατεβλήθη την 24 Δεκ 2013, σε σχέση με την προηγούμενη μισθοδοσία.

Άρθρο του προέδρου της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφέρειας Θεσσαλίας

Κατόπιν αποριών μελών μας αναφορικά με τις μειωμένες αποδοχές που έλαβαν στις 24 Δεκ 2013 (μισθοδοσία Ιαν 2014) σε σχέση με τις αποδοχές που ελάμβαναν τον προηγούμενο μήνα 26 Νοε 2013 (μισθοδοσία Δεκ 2013) σας ενημερώνουμε ότι η διαφορά αυτή, προς τα κάτω, οφείλεται κυρίως στην παρακράτηση αυξημένου Φόρου Εισοδήματος. Επιπλέον, για τους Αξκους, τον Ιανουάριο γίνεται στη μισθοδοσία τους κράτηση για Στρατιωτικά συγγράμματα.

Αν και δεν ισχύει διαφορετική κλίμακα στην παρακράτηση φόρου εισοδήματος τόσο για τις αποδοχές του 2013 όσο και για τις αποδοχές του  2014 και η φορολόγηση γίνεται από το πρώτο ευρώ αλλά με έκπτωση φόρου 2.100 έως το ποσό τον 21.000 ευρώ κ.ο.κ., εντούτοις τους πρώτους μήνες του 2013 στα εισοδήματα μας είχαν παρακρατηθεί σε δόσεις οι αναδρομικές μειώσεις που επήλθαν σε βασικούς μισθούς και επιδόματα από 1-8-2012.

Λόγω αυτών των αναδρομικών μειώσεων οι συνολικές ετήσιες αποδοχές του 2013 είναι λιγότερες από τις αποδοχές του 2014 όπως και ο φόρος αντίστοιχα. Ο φόρος που αναλογεί στις αποδοχές μας παρακρατείται μηνιαία και εξ ολοκλήρου μέσα στο έτος.

Για να γίνει κατανοητό το παραπάνω δείτε το παρακάτω παράδειγμα με υποθετικά νούμερα και χωρίς να έχουν επέλθει μισθολογικές προαγωγές κ.λ.π.:

Έστω ότι τους μήνες  Ιαν – Φεβ – Μαρ - Απρ 2013 παρακρατήθηκε από τις αποδοχές 240€/μήνα (συνολικά 960€) λόγω αναδρομικών μειώσεων από 1-8-2012 σε βασικούς μισθούς και επιδόματα. Ο φόρος που παρακρατήθηκε αυτούς τους μήνες έστω ότι ήταν 90€ και ο μισθός που ελάμβανε στην τράπεζα ήταν 1.000€ αντί 1.240€.

 ΜΗΝΑΣ
ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ
ΦΟΡΟΣ
ΜΙΣΘΟΣ
ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ
Ιαν-13
240
90
1.000
Φεβ-13
240
90
1.000
Μαρ-13
240
90
1.000
Απρ-13
240
90
1.000

Τους επόμενους μήνες, αφού σταμάτησε η παρακράτηση των αναδρομικών μειώσεων από την μισθοδοσία, ο Φόρος εισοδήματος αυξήθηκε από 90€ σε 105€ και ο μισθός διαμορφώθηκε σε 1.225€ από 1.000€.

            ΜΗΝΑΣ
ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ
ΦΟΡΟΣ
ΜΙΣΘΟΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ
Μαϊ-13

105
1.225
Ιουν-13

105
1.225
Ιουλ-13

105
1.225
Αυγ-13

105
1.225
Σεπ-13

105
1.225
Οκτ-13

105
1.225
Νοε-13

105
1.225
Δεκ-13

105
1.225
ΣΥΝΟΛΟ 2013

1.200
13.800

Οι συνολικές ετήσιες αποδοχές του 2013 διαμορφώθηκαν σε 13.800€ και  ο ετήσιος φόρος που παρακρατήθηκε σε 1.200 ευρώ.

Με τη μισθοδοσία του Ιαν 2014 που κατεβλήθη 24 Δεκ 2013 αυξήθηκε ο φόρος επιπλέον κατά 13 ευρώ από 105 σε 118€ με αποτέλεσμα να  μειωθεί και ο μηνιαίος μισθός ο οποίος διαμορφώθηκε από 1.225€ που έλαβε με τη μισθοδοσία Δεκ 2013 σε 1.212€.

Οι συνολικές ετήσιες αποδοχές του 2014 θα διαμορφωθούν σε 14.544€, αυξημένες κατά 744€ σε σχέση με αυτές που έλαβε συνολικά το 2013 και  αντίστοιχα ο ετήσιος φόρος  του 2014 που θα του παρακρατηθεί από την μισθοδοσία του θα αυξηθεί  κατά 216€ περίπου από 1.200€ που ήταν το 2013 σε 1.416€. Η διαφορά αυτή οφείλεται στις αναδρομικές μειώσεις 960€ που παρακρατήθηκαν στους 4 πρώτους μήνες του 2013. Και το 2013 αν δεν υπήρχε η παρακράτηση των αναδρομικών οι ετήσιες αποδοχές θα ήταν  όσες και το 2014 δηλαδή 14.544€. 

             ΜΗΝΑΣ
ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ
ΦΟΡΟΣ
ΜΙΣΘΟΣ
ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ
Ιαν-14

118
1.212
Φεβ-14

118
1.212
Μαρ-14

118
1.212
Απρ-14

118
1.212
Μαϊ-14

118
1.212
Ιουν-14

118
1.212
Ιουλ-14

118
1.212
Αυγ-14

118
1.212
Σεπ-14

118
1.212
Οκτ-14

118
1.212
Νοε-14

118
1.212
Δεκ-14

118
1.212
ΣΥΝΟΛΟ 2014

1.416
14.544


Θα πρέπει να δοθεί προσοχή στην ετήσια βεβαίωση των αποδοχών του 2013 που θα λάβουμε με τις αναδρομικές μειώσεις που παρακρατήθηκαν κατά τους μήνες του 2013, ώστε να μην επιβαρυνθούμε με πρόσθετο φόρο.